top of page
  • מכביס

פסטרמה ביתית מעולה

בכריך לעבודה או כמנה עיקרית, על סלט או לנשנוש ישר מהמקרר. אם תקפידו על ההכנה המוקדמת הפסטרמה יכולה להשמר גם 5 ימים במקרר, אבל מנסיון - היא תיגמר לפני.

זמן הכנה

60

כמות המנות

8

מרכיבים

חזה הודו 1 ק"ג 4 כוסות מים 4 כפות מלח גס 4 כפות סוכר לציפוי: 1 כף גדושה חרדל דיז'ון גרגירים 2 כפות דבש או סילאן 2 כפות שמן זית 2 כפות רוטב צ'ילי באיכות טובה 1 כף פפריקה מעושנת שטוחה או פפריקה חריפה לאמיצים

הוראות הכנה

השריה: בוחרים נתח חזה הודו נקבה גדול -1 ק"ג לערך כדי שיהיה כמה שיותר עסיסי, עדיף לבקש מהקצה לנקות ולעצב אותו לנתח אחיד. משרים את הנתח במים עם המלח והסוכר לפחות לשש שעות ועדיף לילה שלם. המים אמורים לכסות את הנתח. היחס: כף מלח וכף סוכר לכל כוס מים. צליה: מחממים תנור ל- 200 מעלות. בסיום ההשריה מוציאים את הנתח מהמים ומיבשים היטב במגבת. מרפדים תבנית בנייר כסף ומערבבים את כל חומרי הציפוי. מורחים את הציפוי על הנתח בצורה אחידה מכל הכיוונים, מניחים על התבנית, עדיף על רשת. צולים את הנתח, ללא כיסוי 15 דקות. חשוב להכניס את הנתח רק כשהתנור כבר בטמפרטורה הנכונה. מנמיכים את התנור ל- 180 מעלות, מכסים את הנתח בנייר כסף וצולים שוב 20-25 דקות. תנו לנתח לנוח קצת, והגישו חם או קר. אם נשאר משהו - שומרים במקרר.

טיפ השף

לגיוון, אפשר לשלב בציפוי רוטב ברביקיו, פלפל שחור גרוס, סויה וכל תבלין אהוב. עדיף לא לדלג על זמן ההשרייה אחרת הבשר יכול להיות תפל בפנים. להקפיד על הזמנים בתנור על מנת שהבשר לא יתיבש.

108 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תודה על הרשמתך!

bottom of page